Köpvillkor

Du behöver vara över 18 år för att handla i webbutiken. Om du är under 18 år och vill handla måste någon av dina föräldrar göra beställningen.

 

Priser

Samtliga priser anges i svenska kronor och inkluderar moms. Du kan välja att se priserna i Euro eller Norska kronor. Eventuella specialerbjudanden gäller så långt lagret räcker/inom angiven tid.

 

Frakt och leverans

När vi har mottagit din beställning får du en e-postad orderbekräftelse på den totala summan av din beställning. Varorna skickas normalt 1-2 dagar efter att din beställning har kommit in. Ev. aviseringar sker via sms i Sverige. 

Beställningar inom Sverige skickas med;

Direkt i brevlådan med postnords varubrev. Leveransen har begränsad spårbarhet.
Hämta hos ombud. Paketen skickas med DHL (måndag och onsdag) och Schenker (fredag)

Fraktfritt vid köp för minst 700 SEK inom Sverige. Under denna summa tillkommer en fraktavgift på 49:-.
 
Beställningar från länder inom EU
Leveranser inom EU i första hand med posten. Fraktavgift framgår i kassan. Avisering sker via mail.

Betalningsalternativ

Direktbetalning med Swish  nr 1236151435, skriv ordernummer och ditt namn vid betalning. Betalningen sker när du har fått en orderbekräftelse. Vi skickar din beställning när vi fått överföringen.

Klarna
Klarna erbjuder faktura, kortbetalning och direktbetalning.

Från övriga länder

Från länder inom EU gäller förskottsbetalning.

IBAN (international bankaccountnumber): SE058000 0810 3423 7670 9578,

Swift: SWEDSESS

När betalningen har kommit in på vårt konto, skickas din beställning omgående.

Avbeställning

Om beställningen inte har skickats från oss så kan du avbeställa din order via e-post eller telefon. Om vi redan har hunnit skicka iväg varorna har du dock möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor på det sätt som beskrivs under rubriken Ångerrätt. Beställda varor som ej hämtas ut från posten/ombud debiteras med 150 kronor.

 

Ångerrätt

Enligt Distanshandelslagen har du rätt att ångra ditt köp. Du har 14 dagars ångerrätt från det att du hämtat ut eller fått de varor du beställt från oss. Du betalar själv returfrakten.

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, förpackningen är bruten eller på annat sätt förändrad.

I första hand kommer vi att betala tillbaka pengarna på samma sätt som har du betalat in dom.

Här finns en ångerblankett från konsumentverket som kan användas

Reklamationer/återköp

Vid eventuella fel på produkten, kontakta oss direkt när du fått varan. Innan du skickar tillbaka en felaktig vara så kontakta oss först för bekräftelse av returen på info@devaz.se. Vi skickar då ut en retursedel och när vi fått varan skickas en ny ut eller motsvarande. Vi är alltid intresserade om vad du tycker om produkten. Är du inte nöjd så hör av dig. Vi försöker alltid hitta en lösning. Om du därefter fortfarande inte är nöjd och vill gå vidare så har nu EU en särskild sida " EU´s Online Dispute Resolution ODR".

Du kan klicka här.

Skador på paket och oavhämtade paket

Skulle  du upptäcka någon skada på försändelsen,  ber vi dig att omedelbart anmäla detta till posten. Hämta aldrig ut skadat gods, utan gör skadeanmälan direkt, ifall det är möjligt.

Produkter och ansvar

Produkterna är registrerade och säkerhetsbedömda och vi arbetar utifrån höga krav på kvalite, att använda de bästa råvarorna, ekologiskt och närproducerat om möjligt, och på en hygienisk och säker produktion.

Produkterna tillverkas i liten skala för hand. Vilket innebär att produkterna är färska. Produkternas hållbarhet är normalt 1-2 år i obruten förpackning, men det beror mycket på förvaring. Mörk och sval förvaring förlänger hållbarheten, värme, luft och ljus förkortar den. Vi rekommenderar normalt att produkterna ska användas inom 6 månader från det att förpackningen öppnas. Vegetabilisk olja härsknar med tiden, det känner du på doften, använd aldrig en härsken produkt. På produkterna finns en märkning med batchnummer och bäst före datum.

Naturen och växter varierar i smak, doft, färg osv, vilket innebär att även produkterna kan komma att variera något i färg, konsistens och doft mellan de olika produktions-omgångarna. Kvalitén och blandningen av produkten kommer att vara densamma.

DEVAZ tar inget ansvar för att någon särskild produkt är verksam för ett speciellt hälsotillstånd eller ev. allergiska reaktioner. Alla produkter har en innehållsförteckning på webbutiken. Testa alltid en produkt på ett litet område och vänta 48 timmar innan du använder den.  Devaz rekommenderar alltid sina kunder att kontakta läkare vid sjukdom samt att man tar del av anvisningar och information om produkten före användning.

 

Dataskyddsförordningen

Vi sparar följande persondata om våra kunder:

Kunder: Förnamn, Efternamn, Företag/organisation, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Postnummer, Ort, Land, Telefonnummer.

Beställningar: ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.

Om du fyllt i att du önskar nyhetsbrev eller skapat ett eget konto:
ip-adress, E-post, , Person-/orgnr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer. Dina uppgifter sparas då i 36 månader efter att du senast varit aktiv.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter.”


Copyright

Allt innehåll på hemsidan och i webbutiken tillhör Devaz.

 

Företagsinformation

Devaz arbetar utifrån etiska och moraliska kriterier i det vi gör. Det innebär allt från ekologiska råvaror, helst egna närproducerade, till val utifrån ett hållbart livsätt och ärlighet i vår kontakt och information till kund.


DEVAZ

Ägare; Susanne Bilski

Adress; Kyrktomten 1

614 98 S:t Anna

Organisations nummer; 5906305502

Tln; 0121-29808

info@devaz.se

www.devaz.se

Priser i: